A fejlécért köszönet MissMe-nek ha te is szeretnél hasonlót nézz be hozzá---> http://flyingintheair-pic.blogspot.hu/

2012. szeptember 21., péntek

3. rész



  Már megint...

Reggel felkeltem. Semmi bajom nincs szóval valószínűleg feleslegesen töltöm itthon az időmet, de ha már itthon vagyok takarításhoz kezdek. Apu úgysem takarított a héten. Bementem a fürdőbe, hogy lezuhanyozzak, és ekkor olyan hirtelen lett hányingerem,hogy még levegőt se volt időm venni. Ilyenkor a friss levegő segít. A lépcsőn lefutottam, át a nappalin, még cipőt se húztam nehogy közbe idehányjak, és kirontottam az ajtón. Egyenesen befutottam az erdőbe, és mikor már bent voltam a hirtelen rosszullétem már el is múlt. Jólesett ahogy a hideg szél végigjárt rajtam, és ahogy lábaimat a vizes fű simogatja.
   Ekkor egy arc közeledett felém. Egy fiúé volt, egy… gyönyörű fiú arca. Sosem értettem ha valaki azt mondta egy fiúra, hogy cuki, szép vagy gyönyörű, de ő gyönyörű volt. Nem tudom miért de az volt. Fehér bőrében világított aranyszín szeme, és ez tökéletesen illett szőkésbarna hajához.                               
    Nem mozdultam, nehogy elriasszam ezt a gyönyörű arcot. Felém lépett. Nagyon lassan kinyújtottam a kezem felé, hogy jelezzem nem félek és, reménykedtem , hogy elég közel jön ahhoz, hogy megérintsem. Még egy lépést tett felém. Akaratom ellenére én is felé léptem, a kezem még mindig nyújtva. Nem ijesztettem el, ezért megpróbálkoztam még egy lépéssel, de mielőtt még léphettem volna már nem volt ott. Riadtan körülnéztem. Kétszer körbefordultam, és a fa tetején ismét egy résnyi napfényt töltött be tökéletes alakja. Felfelé néztem, és próbáltam átgondolni mi is történt ebben a gyorsan lezajló percben. Úgy éreztem nincs sok időm, és ha nem szólok semmit el megy, de ha mondanék valamit vajon nem menne el? A kérdésemre gyors választ kaptam, mert már el is ment. Vagyis gondolom, mert olyan hirtelen ment el, hogy észre sem vettem. Egy helyben álltam és vártam. Nem tudom mire, de vártam. Talán arra, hogy visszajön, de nem jött. Öt teljes percig csak gondolkoztam mit is kéne csinálnom.
- Lehetetlen – motyogtam a gondolataimnak. Gondolkodásomból a vizes föld terelte el a figyelmemet. A lábam le van fagyva, alig érzem.
   Visszamentem a házba és csináltam magamnak egy forró teát, ami láthatólag olyan forró lett, hogy felmentem az emeletre és elterveztem, hogy lezuhanyozok. Mikor elkészültem kiszálltam és magam köré csavartam a törölközőt. Bementem a szobámba, megtörölköztem majd a törölközőt vizes hajam köré tekertem, és felöltöztem. Visszamentem a fürdőbe és megszárítottam a hajamat. Csengettek. Ki lehet az ilyenkor? Talán a szomszédok akarnak csevegni? Kinyitottam az ajtót. Bárkire gondoltam volna csak rá nem.
- Mit keresel itt Schott? – kérdeztem meglepetten.
- Neked is jó reggelt – mondta boldogan majd, félig vizes hajamra mutatott – Talán rosszkor jöttem?
- Ami azt illeti nem a legjobbkor – feleltem, és kezdtem becsukni az ajtót hátha nem tart vissza – Majd később beszélünk – próbáltam barátságos hangnemet megütni.
- Egy biztos – kezdte és kinyitotta a félig becsukott ajtót – soha ne próbálkozz a színészi karrierrel.
Kérdőn néztem rá.
- Nem hazudsz valami jól – magyarázta – sőt azt kell, mondjam nem is tudsz hazudni.
Beszédre nyitottam a számat de összezártam mert igaza volt ,sosem hazudtam jól és nem is fog ez menni nekem. Sem a színészet.
- Szóval mit akarsz – kíváncsiskodtam. A hátam mögé nézett.

- Bemehetek? – kérdezte. Kinyitottam az ajtót, és mint a régi filmekben kezemmel illedelmesen intettem csak azt felejtettem ki, hogy Uram? Bement a nappaliba és a kanapéra ült. Becsuktam az ajtót megfordultam bementem a nappaliba, megálltam és rá néztem. A maga mellett lévő üres helyet megkocogtatta jelezve, hogy üljek mellé. Elindultam és a legközelebbi egyszemélyes fotelba ültem, mire Schott vigyorgó képpel rázta a fejét. Láthatólag jól mulatott gyerekes viselkedésemen. Mindegy.
   Vártam, hogy elkezdje, mit akar, de nem szólalt meg. A csend ilyenkor már általában kínos szokott lenni, de ez valahogy Schottal mindig kimaradt. Végül már a csend is annyira felidegesített, hogy én szólaltam meg:
- Tehát azért jöttél ide, hogy elmondd, rosszul hazudok, és most idegesíteni akarsz azzal, hogy csöndben ülsz, és nem mondod el miért jöttél, azért mert…. – nem szakított félbe. Várta, hogy befejezzem a hirtelen rám törő dühkitörésemet. - mert… Miért is? 
Megint nevetett rajtam.
- Nem. Azért jöttem, hogy... – Ő is gondolkozott. – elmondjam a házit. – mondta és büszke volt magára, amiért így rögtönzött.
- Mára tudom, mi a házi a holnapit meg még te sem tudod Schott. Szépen kérlek, mondd el, hogy mit akarsz, nincs most ehhez kedvem.
- Nem volt kedvem iskolába menni, ezért gondoltam megnézem hogy vagy.
- Várj csak.. te azért nem vagy iskolába, mert nem volt kedved menni? Ezt mégis, hogy képzeled?
- Nyugalom. Anyám tud róla, és egy napba senki nem hal bele.
- Mindegy. – mondtam és nagyot sóhajtottam. Schott gyomra korgott amin önkéntelenül is elnevettem magamat. Úgy látszik a dühöm elpárolgott és jókedvem lett – Kérsz enni? – kérdeztem nevetve.
- Nem kösz. Inkább hazamegyek- felelte és már indult is. Ez váratlanul ért eddig azt kívántam bár eltűnne, de most mit meg nem tennék érte, ha maradna.
- Ne! – csúszott ki a számon, és Schott szája felfelé görbült, megfordult. Engem nézett. Elkomolyodtam és, próbáltam olyan fejet vágni mintha nem érteném, miért néz így.
- Rendben. – Bólintott és teljes nyugalom töltött el, pedig nem voltam nyugtalan. – Nos, akkor mi a kaja? –kérdezte.
   Bementünk a konyhába és kiraktam a tegnapi Lasagne maradékot meg az öt szelet sütit, amit apa ma reggel vett nekem, és kettéöntöttem a teát, amit forrón akartam meg inni de már rég kihűlt. Leült az asztalhoz és várt még én is leülök.
- Én a desszerttel kezdek- jelentettem ki.
- És ennek van valami oka?
- Értelmetlennek tartom várni. Mi van, ha lasagne evés közben ér a halál?
- Fennáll ez a veszély?
- Nem kizárt. Embóliát kapok, meteor csap a házba. Meghalok anélkül, hogy megehettem volna azt, amit a legjobban kívántam.
- Hm, ennek az esélye ...- kezdte, de félbeszakítottam.
- Tudod, mit garantáld nekem, esküdj a lelked halhatatlanságára, hogy túlélem a főfogást –ekkor elvigyorodott – és akkor várok a desszertig.
- Ehm… - vigyorgott bolond beszédem hallatán.
- De –szakítottam félbe ismét – mielőtt válaszolsz, ha meghalok, azzal a tudattal kell tovább élned, hogy nemcsak hogy becsaptál, de megfosztottál az egyetlen utolsó örömömtől is – mosolyogva rázta a fejét - az utolsó kívánságomtól. Kész lennél ekkora felelősséget vállalni az igazadért?
Még mindig mosolygott, de nem nevetett hangosan. A szemembe nézett és gondolkozott mit mondhatna rá. Erre nincs mit mondani, ezért gondoltam megszólalok én, kimentve kínos helyzetéből, ami kettőnk között sosem volt kínos, ahogy most sem. Ekkor a magam elé vett sütire nézett.
- Nyugi kapsz belőle – mondtam viccelődve, mire még mindig mosolygott.
     Miután végeztünk még pár óráig beszélgettünk. Elmondta, hogy az anyukája Sue, Peter munkatársa, és hogy, ő is állandóan dolgozik. Mikor célzást tettem milyen magas, eléggé felhúzta magát, amit nem tudtam mire vélni, majd elmondta, hogy 170 cm magas. Arról is kérdezgetett, hogy mikor költöztünk ide, és miért mire csak azt mondtam, hogy apa jobb munkahelyet kapott, ami igaz volt...csak nem a teljes igazság. Még beszélgettünk dolgokról, aztán azt mondta most már hazamegy, mert Sue biztosan aggódik. Mire én is mondtam, hogy Peter sem marad sokáig az új munkahelyén. Korán hazajön, mert beteg vagyok, és itthon folytatja a munkát. Ennek semmi értelme nem volt, de őt megnyugtatta.
- Bocs, hogy rosszkor jöttem – mondta széles vigyorral az arcán.
- Igazából jó, hogy… öm kösz, hogy megmutattad a leckét – mondtam én is az ő szavait idézve, mire mindketten elnevettük magunkat. Olyan könnyű volt beszélni Schottal bármiről, mint lélegzetet venni, és olyan sok mindent tud rólam, amit még csak meg sem említettem neki. Ekkor Peter autójának hangja hallatszott. Leparkolt kiszállt az autóból és a ház felé tartott, ahol mi álltunk.
- Kösz, hogy megmutattad a leckét – mondtam, ismét mert nem akartam apával erről beszélni, és azt sem szeretem volna, ha azt hiszi Shott az új fiúm. Schott pedig úgy nevetett mintha nem tudná, hogy apa itt jön mögöttünk.
- Semmiség – mondta, majd apámhoz fordult – Helló Peter – biccentett felé. Ekkor összezavarodtam. Ismerik egymást? Hát ezért nevetett Schott annyira.
- Szevasz Schott. – mondta Peter – mi a helyzet?
- Semmi új. Sue már elindult hazafelé?
- Igen. Azt mondta reméli otthon vagy.
- Hát akkor menj, ne hagyd, hogy aggódjon – mondtam. Schott bólintott és elindult. Gyalog jött? Az lehetetlen, hiszen a város másik végén lakik. Csak néztem utána.
- Na, mi van Bree? Nem jössz? – bökött meg apa, mert nem válaszoltam egyből.
- Ja, persze. Apa?
- Igen? – kérdezte, mert nem folytattam és ment be a házba.
- Nem tudod, hogy jött Schott? – kérdeztem és a hátam mögé mutattam.
- Gondolom Sue rakta ki munka előtt. Most pedig biztos lesétál a kisboltig és majd felveszi valaki. Sue azt mondta kicsit náthás, ezért nem megy suliba és átjön hozzád, hogy segítsen a házidban, amit nem tudtál. – magyarázta. Ah, szóval nem tudtam a házimat, amit már rég befejeztem? Mindegy. Legalább jó volt a napom.
- Aha, megcsináltam a feladatot – motyogtam.
   Bementünk apa lezuhanyozott, amíg én megcsináltam a vacsorát. Ettünk, majd apa leült dolgozni. Lezuhanyoztam, lementem apához. Odaültem mellé pár lapot kitöltöttem, amit lehetett nekem is, és közben beszélgettem vele. Miután kész lettem megköszönte én pedig elmentem aludni. Nem kellet sok idő, már aludtam is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése